maanantai 24. syyskuuta 2012

Ulina seis ja päivittelyä!

100 POSTAUS LÄHESTYY / 10 000 KATSELUKERTAA KOHTA TÄYNNÄ, MITÄ SAISI OLLA? ARVONTAA, ERIKOISPOSTAUSTA? 
 jätä toiveesi kommenttilootaan

 

Sitten asiaan. Ensiksikin muokkasin Rassen sivua hieman uuteen uskoon, lisäsin vähän tekstiä. Siellä oli kuva minusta, jossa asentoni on vielä hieman päin honkia, joten jos haluat avautua minulle istunnastani niin tee ihmeessä se tähän postaukseen. Lisäksi päivitin kilpailukalenteriin tulevia kisoja, ja jatkan vielä sen muokkaamista postauksen jälkeen.

Toinen asia on se, että vaikka tiedän että anonyyminä kommentoinnin olen itse sallinut ja koska bloggaan, asetan itseni tietoisesti "vapaaksi riistaksi" jota saa haukkua kätevästi nimettömänä, on se todella rasittavaa kuulla ulinaa aivan turhista ja merkityksettömistä asioista. "Paljon" on tullut asiaa niin siitä, istunko liian etukenossa tai hyppäänkö liikaa. Muutaman aivan järjettömän kommentin olen joutunut asiasta poistamaan.

Minä valmentaudun. Säännöllisesti. Pyrin jokaisena viikkona valmentautumaan tasaisella ammattikoulutuksen saaneen valmentajan edessä. Lisäksi pyrin usein käymään Tepolla, ja jätän tunnit väliin vain jotten hyppäisi liikaa. Olen valmentautunut näin lähes kaikki kahdeksan vuotta kun olen hevosen omistanut, ja tähän mennessä lähes jokainen valmentaja on kehunut sekä tasaisentyöskentelyäni sekä hevosteni kuntoa ja lihaksikkuutta. Olen siis aivan sataprosenttisen varma, että jos minussa tai hevosessani olisi suuria virheitä / rikkeitä, niin ympärilläni olevat ihmiset sen kertoisivat.

En tietenkään ole virheetön - tälläkin hetkellä oikea kyynerpääni on aina irti kyljestä ja helposti ratsastan katse maassa. Korjatessani niitä saattaa käteni elää omaa elämäänsä ja etenkin ilman satulaa huomaa sen kuinka vasen jalka polvesta alaspäin liehuu mihin sattuu. Silti minulla on kova tarve KEHITTYÄ, ja olen niin nöyrä että aion tästä parantua.

Kaikki anonyymit - kertokaa se kritiikki niin, että siitä voi kehittyä. Kertokaa missä voin kehittyä. Mutta älkää haukkuko, tai sanoko että olen toivottoman surkea - sitä en nimittäin ole :)

- Laura




2 kommenttia:

  1. Opettajani neuvoo pitämään pientä etukenoa, jotta en olisi myöhässä liikkeistä, mikä helposti käy etenkin silloin jos pyritään ns. liian suoraan selän asentoon ja toinen äärimuotohan on hieman takakeno, jota aika moni suosii. Lievä takakeno näyttää monen mielestä paremmalta, mutta tällöin hevoseen liikkeisiin vaikuttaminen on jo myöhässä. Takakenosta myös istunta kärsii ja muuttuu enemmän tuoli-istunnaksi, tämän huomasin itsekin omia kuvia katsellessani.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuri tämän vuoksi ensimmäisen viikon ratsastin Rassea tietoisesti etukenossa, koska sillä on herkkä suu, ja halusin sitä varjella. En tietenkään nimittäin osannut sitä täysin ratsastaa alusta asti, ja nyt kun olen oppinut ratsastamaan sitä alan hakeutua "normaaliin" istuntaan :) Kiitos ihanasta kommentista, juuri tätä hain!

      - Laura

      Poista