keskiviikko 5. syyskuuta 2012

Koulutuuppailua

Tänään vuorossa oli Rassen kanssa sitten koulutunti, jonka pitäjänä Sari A. Sari on valmentanut minua vuodet ja olen saanut monilta valmentajilta (myös mj valmentajilta) kovasti kehuja hevoseni perusratsastuksesta. Lisäksi Sari on rauhallinen ja loistava opettaja ja ymmärtää hevosta.

vanha kuva

Keskityimme tänään minun istuntaani (helposti "kökötän" liikaa etukenossa ja estän hevosta näin tulemasta rennoksi) sekä siihen että hevosen saa kokoamaan rentona - ja millaista ravia siitä löytyikään! Hevosella oli aivan uskomattomat jouset ja sen kokoaminen oli aivan käsittämätöntä. Helposti (kuten olen monesti jo sanonutkin) hevonen jännittyy vain ylöspäin tai ahdistuu, mutta ongelma oli helposti hoidettu sillä että sitä ratsastaa OIKEIN! Eli pitää olla varovainen käden kanssa, ratsastaa se rennoksi ja sitten vasta kokoomaan. On upea tunne saada hevonen oikeasti liikkumaan niin kun se tänään liikkui ja huomata kuinka paljon olen jo hevosta saanut eteenpäin muutamassa viikossa!

Tästä on hyvä jatkaa huomiselle Tepon estetunnille!

- Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti