maanantai 13. elokuuta 2012

Rira 11-12.8

Riihimäen raviradalla pidettiin jo monennet alue- ja seurakisat, ja osallistuin kumpanakin päivänä yhteen luokkaan.

Menin 11.8 aluekilpailuissa poneille ja suokeille tarkoitetun 80cm "clear round" radan ja Tellu hyppäsi hienosti nollan :) Rata oli ihan hyvä, joskin kuparirolleri osottautui ihan vääräksi valinnaksi, sillä jo verryttelyn ensilaukoista alkaen hevonen kuskasi minua kuin märkää rättiä kun oli niin hauskaa hypätä! Jouduin sitä muutaman kerran oikein voimalla pysäyttämään ja sanomaan että MINÄ olen kuski joka päätän nopeuden, etkä sinä pieni karvapallero. Radalla taisin kaksi kertaa joutua vähän enemmän ottamaan ohjista, mutta kokonaisuudessa ihan hyvä rata eikä yhtään hassua askelvirhettä. Hieno heppa ♥ Ja sen sydän on kyllä puhdasta kultaa, muuta en voi sanoa.

kuva ei liity kyseisiin kilpailuihin ;) © Piia P


12.8 Diptonilla menin seurakilpailuissa sitten 70cm. Verryttely sujui... no kohtalaisesti, selviydyimme siitä ihan kunnialla väistelemällä muita ratsukoita! :D Joskin rata nyt oli vähän mitä oli, kuski mokasi ja tuloksena oli 4vp. Tosin hevonenkin olisi voinut olla vähän rauhallisempi, mutta kyllä ne suurimmat virheet oli taas satulan päällä! Mutta hieno heppa, eikä kyllä katsonut taas yhtään mitään (joskin yläparkkiksella keppaleikkejä leikkineet tytöt olivat HURJIA ja niitä oli pakko vähän tihrustella! Uhkasin laittaa hevoselle ensi kerralla silmälaput).

Kuitenkin suurin muutos päivän suunnitelmiin (suunnitelma - käy kisoissa ja sitten lue kokeisiin!) tuli toissa illalla jolloin kaveri kysyi minua hoitamaan hänen heppaansa Laaksolle! No minäpä päätin lähteä, etenkin kun Saralta tuli viesti satula-asiasta, joten kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Vauhdilla siis omista kilpailuista kotiin, suihkuun ja hyppy junaan jotta kerkeäisin Pasilan asemalle tarpeeksi aikaisin, mistä kaverini trailereineen nappasi minut kyytiinsä.

Laaksolla tehtävänäni oli autella ylipäätänsä ja ja talutella hevosia. Lisäksi muutama uusi duuni hoitajan kuvioihin tuli, eli jos en nyt itselleni heppaa löydä niin näköjään minusta tulee täysipäiväinen hoitaja! :D Kilpailujen jälkeen kävin katsomassa Saran satulaa ja kokeilemassa ponia pikaseen myös selästä käsin. Ilta vierähti jo pitkäksi - herätys oli ollut varttia vaille kahdeksan ja olin vielä Keravan asemalla kymmenen jälkeen. Nukkumaan pääsinkin vasta puoli kahdentoista aikaan, joka on minulle myöhään.

Myös semmoista tiedoitusasiaa, että minulla ylppärit lähestyvät ja valitettavasti en pysty välttämättä yhtä paljon postailemaan kun ennen, sillä elämäni tärkeysjärjestys on tällä hetkellä tiukka koulu - kaveri - perhe, eikä tuohon kolmikkoon mahdu millään blogin pitäminen tai muu sellainen :)

- Laura

2 kommenttia:

  1. kelle olit hoitaa? Näin sut ehkä siel eile :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin hoitaa Okolle :) Ja hehe siellähän minä tosiaan aidan varrella chillailin :)

      - Laura

      Poista