maanantai 22. heinäkuuta 2013

Tallinna!! / Laura

Tallinnaan äkkilähtömme starttasi torstaina Helsingin Länsiterminaalista kello 18:30. Silloin olimme kuiva omenasiideri kädessä katselemassa ikkunasta Helsinkiä ja juoruilemassa äitini ja ystäväni kanssa. Olimme selvinneet laivaan loistavasti junan ja raitiovaunun kautta ja löytäneet hyttimme autokannen alapuolelta. Meillehän hytti maksoi 25 euroa, ja sen lisäksi jokainen maksoi oman buffet-illallisen.

Syömään pääsimme yhdeksältä, ja nälkä olikin aivan älytön. Söimme myös aivan aivan liikaa ja meinasimme päätyä nukkumaan jo ennen yhtätoista. Kuitenkin bailuintomme heräsi pistäydyttyämme baarissa yksillä ja kävimme vaihtamassa vaatteet vähän enemmän bilevaatteiksi. Kahdentoista jälkeen laivan disco olikin muuttunut vähän paremmaksi menomestaksi, ja päädyimme bilettämään ankarasti aina puoli viiteen saakka. Ainut huono puoli oli se että joku tumpelo onnistui heittämään mustikkashotit päälleni, jonka seurauksena siis haisin aivan järkyttävälle kermavaahtolitkulle. YÄK!! Ilta oli kyllä ehdottomasti onnistunein pitkästä aikaa - ystäväni on maailman parasta seuraa ja myös laivalla on aina hyvä tunnelma discoissa.

Suihkun kautta pääsimmekin sitten nukkumaan ja aamulla herätys oli noin kolmen tunnin yöunien jälkeen. Suuntasimme aamupalalle - ehdottomasti maittavin aamiainen pitkään aikaan! Oli munakokkelia, nakkeja, leipiä ja kaikkea mitä ikinä uskalsi toivoa! Aamiaisen jälkeen siirryimme vaihtamaan vaatteet kaupunkivaatteisiin, etsimme meidän maihinnousukorttimme ja suuntasimme kulkumme muutamaan vaatekauppaan. Mitä vaatteita ei tällä kertaa mukaani tarttunut, sillä etsin vain tietynlaista mekkoa ja olin ylikriittinen sen suhteen. Pyörähdimme vielä superalkossa ja jos totta puhutaan, niin sieltä sitten muutama matkamuisto tuli mukaan.

Siirryimme sitten takaisin hyttiimme, tosin kävimme hakemassa vielä välissä yhden patongin. Nukuimme noin kolmeen asti jonka jälkeen siirryimme jonottamaan ulospääsyä. Olimmekin sitten ensimmäisinä marssimassa ulos puoli viiden aikoihin kun laiva saapui satamaan. Siitä kipitimme nopeasti raitiovaunuun ja siitä junaan jonka jälkeen pääsin viimeinkin sitten kotiin lepäilemään. Saimme kyydin kotiin poikaystävältäni jonka luokse päädyinkin sitten nukkumaan yöksi. Kyllä väsytti!!

Terveisiä siis rapakon toiselta puolelta!!