sunnuntai 8. heinäkuuta 2012

Ypäjän kisaviikko !

Oltiin pe-su ypäjällä kisailemassa. Perjantaina ei menty mitään luokkia, vaan mentiin sinne sen takia, että poni saisi vähän levätä ennen ratoja. :) Pirpu eli Verute suhtautui nopeasti uuteen ympäristöön.

Perjantaina Tehtiin ponille sykeröt, tai oikeastaan Laura teki. Laura laittoi myös hokit ponille. Käytiin ratsastamassa Verpu myös perjantaina, esteketällä. Poni tuntui aika löysältä, niin minulle tuli hieman epävarma olo.

Sitten koitti lauantai. Eniten minua jännitti vesimatto, koska sen kanssa on välillä ollut hieman ongelmia... :D Ekana ratana menin metrin ns. verkkaluokkana. Alkuradan menin liian alitempossa, koska verkassa poni oli ollut tosi kuuma, niin varmistelin liikaa, ja sen takia tuli 2 "turhaa" puomia mukaan. Sitten vuorossa oli miniderbyn karsinta luokka. Radassa oli iso vesimatto ja se pelotti minua paljon. Jännitin siihen aivan liian paljon ja sen takia muutama este tuli alas, mutta olen hirmu ylpeä Verpusta kun uskalsi hypätä mm. pulvermannin, banketin, kuivahaudat yms. ongelmitta. Outoa sinänsä, että mielestäni tämä rata oli paras ja siistein, vaikka tulos olikin huonoin. :D


 Sunnuntaina menin metrin, koska en päässyt miniderbyyn. Verkassa poni oli mielestäni todella hyvä ja energinen. Siitä minulle tulikin sitten varmempi olo. :) Radalla näytin ponille yhden esteen kuten aikasemmissakin luokissa. Verpu ei edes kiinnittänyt esteeseen huomiota. Alkurata oli ihan OK, olisi voinut olla vähän reippaampi, mutta ihan hyvä niin kuin sanoinkin, tuli nolla virhepistettä. Uusinnassa ei oikein pystynyt tehdä pieniä teitä, joten siellä joutui mennä kovaa. :D Harmittavasti radan helpoin  este putosi. Tulin sille aivan liian kovaa, ja en saanut sitä kiinni ennen estettä ja toin sen liian lähelle. Olen kuitenkin tyytyväinen suoritukseen, ja tärkeintä kuitenkin oli se, että se oli siisti rata. Tulos oli siis 0-4 vp.

Kuitenkin pysyttiin hengissä ja oli upea kokemus minulle ja ponille. :)

Tässä pari kuvaa:






Linkkejä:

http://www.jxfoto.fi/pic.php?id=324852

http://www.jxfoto.fi/pic.php?id=325730

-Sara


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti