perjantai 8. marraskuuta 2013

Koulutuuppailuja ja estehyppelöitä / Laura

Tiistaina oli vuorossa Sarin tunti. Alkutunnista vaihdoimme koulusatulan pois sen ahtauden takia sekä hieman muokkasimme estesatulaa (laitoimme mm. karvan alle). Työskentelimme vain käynnissä ja ravissa ja aloitimme aivan perus asioista - kuinka hevosen tulisi myödätä paineelle. Lopputunnista sitten sainkin jo muutaman ravivoltin ratsastettua niin että Bagi oli rentona edessä alhaalla. Hämmästyttävä ero siis maanantaihin!

Keskiviikkona otin muutaman hypyn itsenäisesti kotona. Hyppäsin noin 30cm korkeita ristikoita edestakaisin  ympäri maneesia ja yritin vain oppia ratsastamaan hevosta niin kuin sitä pitäisi ratsastaa.

Torstaina suuntasimme Tepolle heti aamusta. Teimme töitä varmaan kolme varttia tasaisella ja sain taas paljon neuvoja pikkutamman ratsastukseen. Ensinäkin se että minun pitää uskaltaa VAATIA asioita, mutta se tosiasia ettei ne ikinä mene tappelemalla läpi. Eli ongelman tullessa olen ensin liian löysä ja sitten olen taas liian vahva - väärin. Pitäisi olla sitkeä ja sitten uskaltaa vaatia, mutta olla kuitenkin samalla herkkä. Äh.

Hyppäsimme kuitenkin noin 80cm tehtäviä, 90cm jumppasarjaa ja lopuksi vähän yli metristä okseria. Ja se on paljon minun kaltaiselle pelkurille!! Laitan myöhemmin videon tunnista, kyllä se niin hyvin meni :)

Ja hypätessä piti muistaa se että siellä pitää istua tekemättä mitään. On muuten vaikein asia ikinä minulle!!

Tänään taas ratsastelin hevosta vain rennoksi kaikissa askellajeissa. Ei mennyt erityisen hyvin, mutta lähtökohtiin nähden meni ihan kivasti.

maailman paras poni
- Laura

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti